România intră tot mai mult pe piaţa artei digitale. Artişti locali, dar şi asociaţii internaţionale îşi tranzacţionează produsele în spaţiul virtual. Vorbim despre NFT, adică artă care nu se poate copia, nu se poate atinge şi se vinde numai online. Proprietarul este deţinătorul unui cod care atestă existenţa conținutul digital şi nu a unui obiect în sine. Vorbim însă nu doar de animaţii grafice, ci despre orice material multimedia. De la fotografii şi muzica până la clipuri video. Dacă ești un artist digital şi dorești să transformi un material într-un NFT, singura modalitate prin care ai putea să o vinzi ar fi printr-o platformă special dedicată vânzării de artă digitală, iar plata s-ar putea face numai cu cryptomonede. Cei care doresc să cumpere sau să vândă lucrări de artă digitală trebuie să ştie că au nevoie de un portofel digital cu cryptomonede şi să fie atenţi la platformele de vânzare, care percep taxe de până la 15% din valoarea NFT-ului pentru o singură tranzacţionare.
sursă foto: www.playtech.ro