Băncile din România transmit clienților că actualizarea datelor personale este obligatorie prin lege și că în lipsa acesteia sunt nevoite să oprească relația cu ei. Actualizarea datelor personale reprezintă o obligație legală stabilită de Parlament și Banca Națională a României pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțarea terorismului. Pentru a deschide conturi și a derula contracte cu clienții, băncile spun că au obligația să strângă date personale precum: nume, prenume, data și locul nașterii, codul numeric personal sau un alt element unic de identificare similar, domiciliul, reședința, numărul de telefon, fax sau adresa de e-mail, ocupația, numele angajatorului și altele. În cazul refuzului clienților de a actualiza datele necesare sau în cazul refuzului persoanelor de a li se prelucra datele, instituțiile de credit au obligația de a nu deschide contul. De asemenea, trebuie să întocmească un raport de tranzacție suspectă în legătură cu persoana respectivă, ori de câte ori există motive de suspiciune, care va fi transmis Oficiului Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor.