Cozi de mașini de până la 20 de kilometri s-au produs la frontiere, după ce autoritățile de la Berlin au închis granița cu cele trei state în încercarea de a preveni intrarea în țară a unor noi variante ale coronavirusului. Noile reguli prevăd și obligativitatea prezentării unui test negativ de către transportatori. Reprezentanții industriei auto spun că această situație ar pune în pericol lanțurile de aprovizionare. Cel mai mare producător auto din Europa, Volkswagen care deține și mărcile Audi, Skoda și Seat, a anunțat că deocamdată nu au existat probleme mari de aprovizionare la fabricile sale din cauza camioanelor blocate la frontieră. Însă un purtător de cuvânt al companiei a spus că în cazul în care situația traficului de frontieră se va înrăutăți și va duce la cozi și mai lungi, nu va mai fi posibil să se excludă limitări de producție la Volkswagen, care operează fabrici în Cehia și Slovacia. Industria auto deține un rol major în economia germană, cu peste 880.000 de angajați și cu peste 4,6 milioane de mașini produse în 2019, mai mult de un sfert din totalul UE. Întârzierea pieselor de la furnizorii din Europa de Est este cea mai recentă problemă dintr-o serie de deficiențe logistice pentru producătorii de automobile germani, care anul trecut au fost obligați să închidă temporar unele fabrici în primele luni ale pandemiei, iar mai recent, se confruntă cu o penurie globală de cipuri și semiconductoare utilizate la fabricarea mașinilor.