Băncile le recomandă clienţilor să fie atenţi cu plăţile efectuate online, deoarece în cazul unei fraude, ele nu pot recupera banii dacă tranzacţiile sunt realizate cu autentificarea strictă a acestora. Sistemul bancar continuă campania de conştientizare asupra fraudelor din mediul online şi avertizează că tranzacţiile în care sunt completate toate elementele de siguranţă ale cardului şi sunt autorizate de către clienţi, prin canalele convenite anterior cu emitentul, nu sunt considerate frauduloase. Autentificarea strictă a clientului înseamnă folosirea a două elemente din următoarele categorii: ceva ce clientul cunoaşte, de exemplu codul PIN sau parola, ceva ce clientul deţine, precum telefonul mobil, verificat prin parola transmisă prin SMS și ceva ce clientul este, adică amprenta ori recunoaşterea facială. În contextul pandemiei de Covid-19, tentativele de fraudă în mediul online s-au amplificat, iar atacatorii au devenit mai abili în accesarea datelor personale ale utilizatorilor prin website-uri false, e-mail-uri, SMS-uri şi mesaje în social media. În multe cazuri, aceste date sunt furnizate direct de către deţinătorii de carduri. Pentru a se proteja împotriva fraudelor, este necesar ca toţi utilizatorii de carduri să fie vigilenţi şi să respecte recomandările băncilor.

Atenție la plățile online
Dată
DISTRIBUIE
Magia Paștelui, în aer liber – MozaiQub
aprilie 17, 2025
Odată cu venirea primăverii și apropierea Sărbătorilor Pascale, orașele din vestul și sud-vestul țării prind viață în lumina caldă a soarelui și în parfumul florilor ...
Lumina Paștelui, între credință și obicei – MozaiQub
aprilie 17, 2025
Paștele este una dintre cele mai importante sărbători pentru români, încărcată de tradiții, credință și emoție.
Credința este fundamentul pentru echilibrul fiecărui om – QubArena
aprilie 17, 2025
Valorile creștine sunt acelea care clădesc oamenii echilibrați, relațiile armonioase si stabilitatea socială. Despre cum se raportează omul modern la credință vorbesc- Pr. Nikola Laus, ...